11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Moda ve tekstil endüstrisinin çatısında yer alan sektörleri tanımak ve değerlendirmek.
  • Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için yönetim becerilerini geliştirebilir.
  • Moda endüstrisine esin kaynağı olan ekonomik, sosyal ve çevresel etmenleri inceleyip araştırabilir.
  • Moda pazarı, planlama ve kontrol, koleksiyon geliştirme, maliyet ve fiyatlandırma stratejileri, kalite güvencesi ve tedarik zinciri yönetimi konularında bilgi toplayabilir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma ve dersle ilgili genel bilgi. Konu hakkında önemli terimler konusunda öğrencilerin bilgisini ölçme. Değişen moda satın almacılığı. Burns,L.D.,Bryant, N.O., “The Business of Fashion:Designing, Manufacturing, and Marketing”, Fairchild Publications, Inc., NY(2007) Rosenau, J.A.,Wilson, D.L.,“Apparel Merchandising:The Line Starts Here”Fairchild Publications, Inc.NY(2001)
2 Pazar bilgileri ve moda satın almacılığı, tüketici taleplerini tanımlama. Burns,L.D.,Bryant, N.O., “The Business of Fashion:Designing, Manufacturing, and Marketing”, Fairchild Publications, Inc., NY(2007) Rosenau, J.A.,Wilson, D.L.,“Apparel Merchandising:The Line Starts Here”Fairchild Publications, Inc.NY(2001)
3 Moda satın almacılığı ve moda pazarlama konusunda sorumluluklar ve gerekli yetenekler. Burns,L.D.,Bryant, N.O., “The Business of Fashion:Designing, Manufacturing, and Marketing”, Fairchild Publications, Inc., NY(2007) Rosenau, J.A.,Wilson, D.L.,“Apparel Merchandising:The Line Starts Here”Fairchild Publications, Inc.NY(2001)
4 Satın alma ofisi ve imalatçı firmadaki satın alma ve pazarlama yöntemlerinin karşılaştırılması. Burns,L.D.,Bryant, N.O., “The Business of Fashion:Designing, Manufacturing, and Marketing”, Fairchild Publications, Inc., NY(2007) Rosenau, J.A.,Wilson, D.L.,“Apparel Merchandising:The Line Starts Here”Fairchild Publications, Inc.NY(2001)
5 Doğru ürün grubunun müşteri odaklı olacak şekilde oluşturulması sırasında izlenen adımlar. Burns,L.D.,Bryant, N.O., “The Business of Fashion:Designing, Manufacturing, and Marketing”, Fairchild Publications, Inc., NY(2007) Rosenau, J.A.,Wilson, D.L.,“Apparel Merchandising:The Line Starts Here”Fairchild Publications, Inc.NY(2001)
6 Tasarım yönetimi; zaman, işlem ve planlama/kontrolün önemi. Burns,L.D.,Bryant, N.O., “The Business of Fashion:Designing, Manufacturing, and Marketing”, Fairchild Publications, Inc., NY(2007) Rosenau, J.A.,Wilson, D.L.,“Apparel Merchandising:The Line Starts Here”Fairchild Publications, Inc.NY(2001)
7 Ara Sınav Burns,L.D.,Bryant, N.O., “The Business of Fashion:Designing, Manufacturing, and Marketing”, Fairchild Publications, Inc., NY(2007) Rosenau, J.A.,Wilson, D.L.,“Apparel Merchandising:The Line Starts Here”Fairchild Publications, Inc.NY(2001)
8 Maliyet Stratejileri Burns,L.D.,Bryant, N.O., “The Business of Fashion:Designing, Manufacturing, and Marketing”, Fairchild Publications, Inc., NY(2007) Rosenau, J.A.,Wilson, D.L.,“Apparel Merchandising:The Line Starts Here”Fairchild Publications, Inc.NY(2001)
9 Fiyatlandırma Stratejileri Burns,L.D.,Bryant, N.O., “The Business of Fashion:Designing, Manufacturing, and Marketing”, Fairchild Publications, Inc., NY(2007) Rosenau, J.A.,Wilson, D.L.,“Apparel Merchandising:The Line Starts Here”Fairchild Publications, Inc.NY(2001)
10 Kalite:Satın almacının sorumlulukları Burns,L.D.,Bryant, N.O., “The Business of Fashion:Designing, Manufacturing, and Marketing”, Fairchild Publications, Inc., NY(2007) Rosenau, J.A.,Wilson, D.L.,“Apparel Merchandising:The Line Starts Here”Fairchild Publications, Inc.NY(2001)
11 Ara Sınav Burns,L.D.,Bryant, N.O., “The Business of Fashion:Designing, Manufacturing, and Marketing”, Fairchild Publications, Inc., NY(2007) Rosenau, J.A.,Wilson, D.L.,“Apparel Merchandising:The Line Starts Here”Fairchild Publications, Inc.NY(2001)
12 Satın alma ve tedarik zinciri & yönetimi. Burns,L.D.,Bryant, N.O., “The Business of Fashion:Designing, Manufacturing, and Marketing”, Fairchild Publications, Inc., NY(2007) Rosenau, J.A.,Wilson, D.L.,“Apparel Merchandising:The Line Starts Here”Fairchild Publications, Inc.NY(2001)
13 Tedarik etme stratejileri Burns,L.D.,Bryant, N.O., “The Business of Fashion:Designing, Manufacturing, and Marketing”, Fairchild Publications, Inc., NY(2007) Rosenau, J.A.,Wilson, D.L.,“Apparel Merchandising:The Line Starts Here”Fairchild Publications, Inc.NY(2001)
14 Tedarik etme süreci Burns,L.D.,Bryant, N.O., “The Business of Fashion:Designing, Manufacturing, and Marketing”, Fairchild Publications, Inc., NY(2007) Rosenau, J.A.,Wilson, D.L.,“Apparel Merchandising:The Line Starts Here”Fairchild Publications, Inc.NY(2001)
15 Tasarım kaynaklı inovasyon. Geleceğin moda satın almacılığı. Burns,L.D.,Bryant, N.O., “The Business of Fashion:Designing, Manufacturing, and Marketing”, Fairchild Publications, Inc., NY(2007) Rosenau, J.A.,Wilson, D.L.,“Apparel Merchandising:The Line Starts Here”Fairchild Publications, Inc.NY(2001)
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı Burns,L.D.,Bryant, N.O., “The Business of Fashion:Designing, Manufacturing, and Marketing”, Fairchild Publications, Inc., NY(2007) Rosenau, J.A.,Wilson, D.L.,“Apparel Merchandising:The Line Starts Here”Fairchild Publications, Inc.NY(2001)
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
6
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
5
Final Sınavı
1
10
    Toplam
85

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek.

X
2

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak.

X
3

Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek.

X
4

Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş  seviyede kullanmak.

X
5

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel  konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek.

X
7

Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.

X
8

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek.

X
10

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek.

X
11

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal  bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve  uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010